Voices of a Business School

Return on Ambition

AVT Business School

Use Left/Right to seek, Home/End to jump to start or end. Hold shift to jump forward or backward.

0:00 | 27:34

(Danish) What is your return on your ambitions? Bestselling author and coach Nicolai Tillisch reveals the "trinity" he and co-author Nicolai Chen Nielsen identify as the optimal balance for delivering on the ideal return on your ambitions.

Nicolai Tillisch

Get inspired at AVT Business School: https://www.avt.dk/

SPEAKER_01

Jeg er fandt optimisk. Jeg kan bande. Det er mulighed. Det kommer. Reton. Det er lidt en langer. Men det er sådan er afkæld en ambition. Der er tre ting, som stærker hinanden for ambuske. Den første er det at præe. det at præstere og det at lære, det hænger meget tæt sammen. Og er den tredje factor i den her træghed. Det vil være man kigger på, hvor ligger se. Og hvor er i forhold til at opnå den. Hvis jeg er langt fra, jeg jo virkelig kreativ.

SPEAKER_00

Hej. Og jeg nu en gang velkommen til Voices of a Business H. vi tilbage i det afsnit dansk. I følgende afsnit har du intet mindre end tænket ind en af vores hidrig mest indsigtfulde samtaler med bestellt forfatter af bogen Return on Ambition Nikolaj Telage. I løbet af det sidste år ti har Nikolaj coachet ambitiøse topledere over hele verden, og med en yderligere baggrund i professionelle miljøer, som Mackenzie and Company, og ikke mindst i hurtigt voksne startups, tør jeg godt er håber at påstå, at du er i de bedste hænder, når det kommer til indsigt om temet ambition inden for rammerne af leadership. Blige klogere på, hvad Nikolaj og hans medforfatter har forsøgt at vidergive til der ude, netop med bogen Return on Ambition: A Radical Approach to Your Achievement, Growth and Wellbeing. Når vi i følgende episode forsøger at hive meget viden som muligt ud af den inspirerende Nolej. Jeg vil ikke optage mere jeres tid, men i stedet sige Let's Dynt.

SPEAKER_04

I dag har jeg fået formskab af Nikolaj Tillage, hvor vi skal høre meget mere omkring Nikolajs baggrund og en fantastisk retningsmæssig bogt on Anvision, som vi kommer til meget mere tilbage på. Rigtig gerligt velkommen til vores lille studie her AT Besters. Tak jeg glæder mig rigtig meget til at være her.

SPEAKER_01

Det kunne jeg godt tænke mig at starte med lidt sådan og snakke om hvad optager dig egentlig de her dage. Når du spørger, lader mig svare helt jærligt, at jeg synes, der sker utrolig meget i verden. Jeg faktisk rigtig talt lidt overvældet. Jeg kan også mærke, at mange gange er lidt tvivl om mange af de ting, som er meget moderne lige for tiden, om de altid er effektive. man kan fornemmelse af, når man ser, hvor meget de bliver omtalt. Det er jo både personligt og professionelt. Men noget af det, der egentlig optager mig. Det er frem for at prøve at finde teorier og videnskab, der kan forklare det hele. prøve at fokusere nogle situationer. Og det gør jeg med mine klienter, og det gør jeg også mit privatliv. Prøv at at fokusere på, hvad det er i situationen, og hvad er det for nogle muligheder, der er i det. Det er jo sådan lidt sjovt. Det er jo mindre videnskabeligt end det, jeg hvert fald tidligere i mit liv.

SPEAKER_04

Nu nævner alt det, du læser osvider. Er du bekymret for tonen også i debatten, eller er det, er det noget, du optaget af?

SPEAKER_01

Jeg synes, tonen i Danmark er stadigvæk til forledig. Jeg synes, det er jo betydligt mere bekymrende i USA, også i Storbritannien, og en del andre land, hvis man først begynder at tænke over det. Jeg tror også, at fremhævnet andet, som måske er relevant for dem, der lytter. Det er blevet meget moderne, at folk sidder og slinger videnskabelige resultater ud af psykologier fra andre steder. Og får man det til at lyde sådan meget med, at hvis folk gør det her, går det galt. Hvor verden jo normalt er meget mere nuanceret. der bliver synet rundt med gennemsnitskal, og hvor i virkeligheden jo mange gange slet ikke er firkantet. Der er mange dimensioner. selvom man måske ved noget om gennemsnit for et aspekt, ved man jo meget lidt resten.

SPEAKER_04

Og du har rejst utrolig meget i forhold til sådan, altså hvad der, der sker rundt omkring i verden og videre. Ser du sådan en er du positiv fremtid, eller sådan en forrolig en tendens i forhold til Mødsten eller USA, eller hvor du har befærdet det rundt omkring.

SPEAKER_01

Jeg er jo virkelig ikke ekspert, og jeg har også en svaghed der jeg er født optimist. Altså du kan banke mig slæv ikke mulighed, ikke. Det kommer jeg ikke selv. en hel del medstyr mellem os her. Jeg er helt andet sted optimistet, men det er klart, der, hvor verden er, at der kan lige pludselske noget. Det kan være miljøet eller det kan være sikkerhedspolitisk, hvor lige pludselig tingene ændrer sig meget markant, meget hurtigt. det håber jo ikke sker. Jeg ser også mange muligheder. Jeg vil sige, at noget af det, der optager mig også nu, når du spørger mig før, hvad der optager. jeg har været ude i 16 år, og jeg har aldrig rigtigt arbejdet rigtig dansk firma, jeg altid arbejdet for firma eget af ulandske firma eller ejer. Jeg synes, at Danmark får en masse ting. Vi skal også passe på, fordi vi er små, og det vil sige, at vi er meget homogene, og det vil sige nogle gange, er vi rigtig gode til at gøre tingene en måde. Og når den virker, er rigtig gode, og hvis den ikke virker, er ikke god. Jeg har enormt stor forhåbning om, hvad der sker miljøsiden i Danmark. Det synes jeg er rigtig spændende. der er nogle fremtidige, altså fektorer, som jeg tror bliver meget vigtige i fremtiden, hvor vi har et godt afsætte Danmark. Og mens jeg meget optager, hvad der sker i Silicon Valley i øjeblikket. Det er ikke fordi, jeg synes, det er sammen forbældigt. Specielt er lidt bekymret for, hvor mange, hvordan nogle af de allerstørste virksomheder gebærer sig. Men det har været rigtig inspirerende for mig at have nogle klienter i USA, men man gør tingene meget anderledes, end da er kunne tyme i Danmark.

SPEAKER_04

Ja. Vi kommer meget mere tilbage til din spændende baggrund, men hvis du starter lidt før dit nuværende arbejde i Nudler. S du ikke prøve at fortælle lidt omkring, hvor du egentlig sådan afvoksingen og uddannels, du kommer fra.

SPEAKER_01

Jo, altså, det vil jeg naturligt skærme, når du spørger. Jeg har i har gået den meget regtig, vej vokset op i en forstær til København. Det er skant lidt. Fik i det meget eftertrægt job som konsulent hos McKenzie. Og sidenhen var jeg med i ledneste stillinger tre startups inden for større virksomheder. den første var faktisk reklambranchen, det der hedder DDB, som jo af det bedste. Det er kendt som det historisk set mest kreativ netværk inden for reklamer, hvor jeg været min stræven direktør for et selskab. Og siden her, har jeg lavet en del inden for telekom. Det var ens svaret for at lancere tre i Danmark. Det er sjovt, at det findes tydeligt. Og bagefter led jeg 100 konsulenter i hos ikke store teknologifirmer. Og nu har jeg sagt de andre navn, kan jeg lige skal også sige det. Det er jo ikke. Det var nok, men det var ikke meget ud af nok. Det er nok ja netværks, det er det der er tilbage i nok er. Og hvad ligde der sådan i til udlandet? Jo, altså, det er jo sjovt, fordi jeg jo meget dansk. Men jeg tror også, altså det faktum jeg arbejdede for internationalt firma. Det gjorde jo, at jeg hurtigt fik en højsont, som var langt større end Danmark. Og vi skal jo heller ikke at set fra et globalt perspektiv, det danske marked er jo meget lille. selv hvis man arbejder i et stort dansk firma, er udlandet jo. Det er jo utrolig vigtigt. Jeg havde den der voksne udlændingel, som jeg har levet ret krægt ud siden. Og i dag bliver jeg bruget hjemme i to et halvt år, men stadig 95 procent af min omsætning det arbejde, jeg laver med leder. Det er udlandet.

SPEAKER_04

Og hvilket firma er du tilkret i dag.

SPEAKER_01

i dag er jeg med i globalt netværk, som ikke er stort. Vi er kun hundre mennesker, og det er helt globalt, det er spredt rundt. Det hedder Cultivating Leadership. Det, som vi er specielt gode til, det er, hvordan man leder i en kompleks verden. Og det er jo blevet ret relevant mere relevant, end jeg tror, vi overhovedet tror på. Vi har rigtig mange teknologiklienter, en af dem, vi kan nævne af Google. Dør vi arbejdet for i over 10 år og arbejdet med hundredvis for ikke tusindvis af leder der.

SPEAKER_04

Og hvad er det, I arbejder med dem på? Altså ud over at det er, at de skal lede i en kompleks verden. Altså hvad det for elementer, at lederskab i arbejder med?

SPEAKER_01

Jo, altså nu, vi er jo en sjov samling af hundred mennesker. Og igen diversiteten er vigtig for os. Når du spørger, hvad vi kan, vi kan meget mere, end jeg stadig helt forstår. Det som jeg normalt bliver brugt til i vores firma og vores klæker. Det er det at forstå en forretningssamhæng. Hvad er den store udfordring eller den store mulighed. Og hvordan kan man lide rundt om den. Jeg tog min første træning i coaching i 1997. der jo fylld meget vand i gennem begge siden. jeg har også en god forståelse for psykologen omkring lidt.

SPEAKER_04

Den der kombination. Og vil du, hvis du skulle fremhæve noget fra det at arbejde ikke specifikt relevant til. Altså et specifikt firma, du arbejder med. Men du kan ikke hele komplekset, er der sådan, hvis du skulle nævne bare sådan en kompetence, du siger, der er capabil, hvad det nu kan. du tænker, at det mest relevant lige PT, er det noget, du vil fremhæve det?

SPEAKER_01

Det kan jeg godt spørgsmål. Det være grå, og set to ting. To ting, som jeg ser. Det er. Den ene er at kunne øje kompleksitet. Fordi den skner ind. Altså kompleksitet har meget med ufsighed med indbydets afhængighed med tværlighed. Der er noget der vigtigste. Det er at have en fornemmelse af, hvornår de her ting er komplekset, og hvornår det ikke. vi er meget rigtig gode til verden, når den ikke er kompleks. En massen ting, det er kunne spot, når den er det. det er den ene ting. Den anden ting jeg sige, det er når verden er kompleks. det, der typisk sker, er jo, at det bliver lidt overrumpet. Dels fordi vi måske ikke lige opdager det med det samme. Dels fordi, når vi prøver at gøre det, som normalt virker. virker det ikke komplekset. Mange når ting er ukomplekt at fort. mange af jer har en tendens til at handle hurtigt. And andre har en tendens til ikke at handle. Og ofte er det modsat af, hvad vi vant til at gøre, der hjælper også mest af vi er i de her situationer. Det var et langt svar, det er altså ikke bare en lille ting. Jeg har godt.

SPEAKER_04

Men vi skal også snakke om din fantastisk spændende bog, som du jo har skrevet sammen med Nikolaj Nelsen. Det er en af de bedste bøger, jeg synes, jeg har læst omkring ambitionen. Det glæder mig rigtig meget til at snakke med om. Det tror jeg, at mange læser sig, men jeg synes bare spændende. Når at både bogen sådan tilgang til jeres praktiske approach til det også og snakke om ambitionen og en masse self-assessment tools og coaching tools, også sådan self-coaching elementer i det, som jeg synes var meget. Men vil du ikke prøve at tage ind i hvilken til at skrive en bog om ambitioner?

SPEAKER_01

Jo, vil jeg sige tak for dine pængler. Det er meget bæret over. Det faldt først rigtigt plads, fordi vi havde mange idéer, da vi egentlig indtå, at en fælles nævner i mange af de leder, vi har arbejdet med. Nikola, min navnerbror og medforfatter og arbejder også med ledelse. En meget stor del af de leder, vi har arbejdet med. De er jo vanvidt ambitiøs, ellers følge man ikke sidder højt op i store organisationer. Men ofte vi som det en væsentlig begrænsning for dem var deres egne ambitioner. Altså at man kan sble. over sætte det til noget, der måske er mere i tiden. Jeg tror, at mange har fundet ud over de sidste tre år, at omkostningerne ved at leve det liv, man har levet meget høje. Og det er også der, hvor titlen, altså, Return on Ambition er jo lidt en leg med ord, men det er ens afkast ens ambition. Og hvis det er prisen er meget høj for at være ambitions, trækker det jo ens afkast ned. hvad kan man ligesom gøre for, hvad kan man sige gør investeringen i ambitionerne mindre, eller mere til at leve med? Og eller hvordan kan man et har og afkast af det, man gør. det er der i dan i boget.

SPEAKER_04

I beskriver den her trinity i forhold til return ambition. Vår du ikke prøve at tage sig igen, hvad det for tre elementer, der indgår i, om der faktisk kommer noget positiv afkast, forhåber selvfølgelig i den til den ting her.

SPEAKER_01

Jo, det er måske den største ting egentlig, som man kan sige, at vi har påvist i bogen, og også underbygget med rigtig meget fagreft. Og det er der er tre ting, som stærker hinanden for ambitøse mennesker. Og den første, det er det at præster. Det ser lidt sig selv, at hvis man er ambitiøs, vil man gerne præste. Men det som mange ambitøse mennesker ikke opmærksom tydeligvis, fordi vi intervjuet mange omkring det at være ambitiøs. Det er, hvor vigtig læring også er. det, at præsterer og det at lære, det hænger meget tættere sammen, når man virkelig skal præstere meget, og eller lære meget. Og er den tredje faktor i den her træenighed, det er det velværre. Og det kan sige, at det er måske ikke overraskende, fordi hvis man presser sig selv for meget, hvis man er stresset, er der en risiko for at brænde ud. Det er klart, at man har ikke den samme kognitiv kapacitet, hvis man er fuldstændig uden at det. Og det at præstere øre velværre, det at lære øre velværre, og velværd i sig selv har en enorm indflydelse. Og i øvrigt definerer vi velværde mere bredt, det er ikke bare, at det er fysisk, det er psykisk. Det er socialt. Nu bående er skrev til det amerikansk marked, det er også virtuelt velværdere. Det er noget ikke taler meget om.

SPEAKER_04

Jeg tænker nogle gange i forhold til velværdig, når der skal nok på, kan man sige, er han tends til sådan at spise lidt. Og ikke det handler. Nu skal jeg handlet energi, men kan jeg godt se bade væk, at den ikke er ikke handigmæssigt besigt i hvert fald. Den her med at bare køre indbord. Og nu har vi med en masse andre tyge mennesker her også på, og det oplever også mange gange. Der er folk, der har det sådan lidt, du kan genkende en del. Er det fordi, man ikke har fokus nok specifikt i forhold til måske velværre. Hald der tit hos de mennesker, du omgås?

SPEAKER_01

Jeg føler mig lidt skrift. Som om jeg sidder skriftestolen her. Når du tager udgangspångt er væk. For at skille der over de sidste tre år. Jeg startede med COVID, og starter med hele den her forstyrelse af vandikerne inden for stort set alle produktionssektorer. Og kvjeret med krigen i Ukraine. Og nu også en masse geopolitisk snidder imellem Kina og USA. Det har jo været en tid, hvor tingene er gået op og ned. Der skulle jo stærkt. Vi har jo haft simpelthen toppen af en høj konjunkt. Det kan jo godt højre endnu, men verden har haft en høj konjektur siden den finansielle krise for over ti år siden ikke. der skulle løbes hurtigt for at det hele til at hænge sammen. Der er kommet nogle tale over de sidste tre år, der viser, hvor meget stress, der har været, hvor udmærket folk har været. Og der er mange af de studier, der er virkelig bekymret. Jeg kan også se mange organisationer, som normalt ikke har taget de her ting to pludselig sådan så. Og noget af det, fordi det er en højkonktur, det er svært og der jo kamp om talentet. Men der er også nogle. Der nogle rigtig græge eksempler folk, der brændt ud. det her med velværdere. Det er sådan det vigtigt for at pasteret toppen. Og sig. Og sigt. det er dybt og alvorligt. Når du tager udgangspunkt i væggen, og det er jo en lille del af det. Men det kan da selv se. A de der perioder, hvor der har været enormt meget tryg på. er det klart, at kroppen skriver energien. Og samtidig noget af det første, som ligesom bliver reduceret i vores kroppe, når vi er under pres, det er metabolismen. Metabolismen er ikke det, der redder vores liv. Den er væsentlig sig. Men du kan godt overleve mange dage med nedsæt med metabolisme. Og tager man på. Det har jeg prøvet, og jeg har også prøvet mange om gange og tæt mig bæfter. Jeg vil sige, at det synes jeg er væsent her, at der er den her træenighed. Det betyder ikke, at man ikke kan lave kompromis. Og jeg vil også sige, at man kan arbejde enormt intens og virkelig præsterer. Og stadig er det godt. Det er jo sådan, at mange vælger at leve livet. Det har jo også selv gjort i lange perioder, hvor det har været massivt indst. I det øjeblik, at man begynder at kompræer ens sundhed og andre aspekter af velværker. Og det er, man måske lige glemmer at se. Dem, man har her og ens venner. Det er jo også noget, som vi mennesker har meget svært ved at kigge. skal man passe på. Og man skal også passe på, hvis man pludselig har travl, man ikke har tid til at lære. Og det der sker, at der er den her træning af de folk, der virkelig gør det godt. Både med præstation, men også med virkelig at leve et sådan og helt livet. Det er rigtig gode til at prioriteren. Præstation af læring og velværden af løben. Og hvis man er laver et stommer længere tid en af de tre, typisk vil man se et dyg i de to andre første.

SPEAKER_04

Og det er jo selvfølgelig skret bogen kv, at den verden, som vi har lidt i med nogle af det virkelig hyperformer rundt omkring i verden. Og det er også dem, som I arbejder med i dag er nogle af verdens dygtigste fra de største virksomheder i verden forsat. Det er godt tænkt at høre din holdning til, om den ikke er relevant, også for alle muligt andre, selvom man nærmest, og man har bare deltid, eller man arbejder selvfølgelig en anden kontekst, måske. Og man kan sige, at velværen er måske knap presset for ens performance, måske knap stort. Men tænker du, eller tænker du det primært en bog, der skrevet her dem? Eller kunne man ikke lige godt arbejde, men også hvis man er måske mere sådan en herformer. Og velværet stadig er vigtigt. Læring er stadig ikke vigtigt, fordi i ellers falder ens performance også sig.

SPEAKER_01

Jeg tror, at vores bog kan hjælpe de folk, som har drømme. Det er en anden måde at tale om året, ambitioner. Jeg havde den her unikke mulighed at arbejde for et firma, hvor jeg personligt var involveret med 5-700 af deres leder over en fem års periode. Og der var det meget interessant at prøve at tage nogle af de her ting af, også med folk, som bare det laver i organisationen. Dem er involveret mig med generelt. Der er nogen, som de troede, havde en stor fremtid i firma. Men det var ret interessant at se, hvordan mange aspekter af det, vi har i bogen, hvordan det har hjulpet folk i meget forskellige situationer. jeg tror, at de fleste af vores læser er meget ambiti. Det er ikke nødvendigvis dem, der præsterer allerst. Nogle af dem, der læser, er folk, der præsker enormt godt, og synes jeg omkostning at for høj. Og andre er nogen, som præsterer rimeligt, men gerne vil præskere endnu bedre.

SPEAKER_04

Jeg har vi også snakke om det her franmes. Som jo er en kombination af ens styrker, men selvfølgelig at overgør dem måske, og bliver det knap går. Jeg kan ikke prøve at beskrive det her begrebs.

SPEAKER_01

Altså en måde at sige på, er at ambitiøse mennesker har forskellige dyre. Og det der interessant er, at mange gange det der gør os allerbedst. Det er også det, som er vores største begrænsning. Det ser jo indledningsvis om ambitioner. Ambiener nogle gange faktisk det, der begrænser os. Og hvis man virkelig skal zoom ind på, hvad er det så, er det de her Vennfinder. Den første er konkurrencegs. Det er virkelig at vil ikke konkurrere. Det er jo, at det er jo ret forbundet med at være ambitiøs. Det kan have en masse fordele tiden at prøve at være bedre end sig selv og bedre end de andre. Men det er jo også en meget energikræde ting. Og det er jo også en ting, som kan udlægge forhold til andre mennesker, hvis man hele tiden skal være bedre end de andre. Det er jo både udmattende og også udlæggende for relationer. konkurrencegst af, merefjerende af. har vi et drang, at man gerne vil, man ser muligheder, man vil gerne mere. Det er også en fantastisk fin evne at have. Men hvis man altid vil have mere aldrig tilfreds. Det kan jeg både udmattende for en selv og den der omkring i. der er syv vendefender i alt. Men det er ligesom logikken i dem, at det er noget af det, der gør os allerbedst. Men det er også ofte, og specielt nu til kompleksitet tidligere, når man møder komplekset, det er ofte der, hvor man kommer til at overdreft.

SPEAKER_04

Jeg vil tro, at i mange af de teams, du arbejder med, altså i blandt de her verdens bedste virksomheder, vil det være rigtig mange, som har netop det her højer konkurrence. Men hvis de arbejder i timen såfiegt, skulle det gerne være et fælles mål samtidig med. Hvordan ser du det altså udspillelser? Er det noget, folk, de anerkender og arbejder med, eller tænker de sådan, at det har alligevel fået mig lang. Det er jo okay at sjåve ligesom accepterer, at der skal også være lidt konflikt i teamet og videre. Hvordan er de teams, du arbejder med? Hvad formålet der? Hvordan arbejder I med det?

SPEAKER_01

Når jeg arbejder med klienter direkt, ikke igennem en bog, som jo et eller andet sted skal. Færst rigtig mange en gang at læse, hvorden folk er i livet. har jeg jo den fordel af jeg kan kigge teamet, hvad det, man prøver at opnå, og hvor der man er hen. Det vil sige nogle gange, det, at teamet er for kompetitivt, det er af emnerne. Der er også nogle gange, at teamerne ikke er kompetitivt nok. Og det lyder måske mærkeligt. Men ligesom meget at store hedderkronet firmer og virker respekt, når man kigger dem ud fra. nogle gange kan det også godt være lidt trygt. Måske lidt konformt at sidde inde i selv og sidde tæt toppen. Og man er lidt tilvendet til, at nu gør vi sådan, og man er lidt risiko af værse. Jeg har også arbejdet med et leder team i 18 måneder. Og der er en af tingene var, at nogle aflemmer skulle faktisk trods af, at vi har taler om en stor forretning. Hvis det var et dansk firma, vil det være. Det vil være bland de absolut største i landet. Der vil ham, der sige, jo, jeg har gerne se lidt mere kampisk. Og det er ikke i forhold til ikke at samarbejde og være kollektivt. Men også tage lidt mere risik i læser sig frem over, og være åben over at gøre ting en anden måde. Fi det er jo en af de smukke ting i konkurrence gyske, det er, at hvis man virkelig gerne vil vinde, starter man jo bag fra. Man kigger på, hvor ligger sejlen hinanden, og hvor er i forhold til at opnå den. Og hvis jeg er langt fra, jeg jo være virkelig kreativ. Det vil jeg gerne have sit time til kollektivt og være mere af spændende.

SPEAKER_04

Der jo en masse sådan lavpraktiske øvelser og guides til, hvordan man skal arbejde med det hen og vejen i ens karriere. Og jeg har også lige fra, at i hvad skal du gøre hver uge, og fremdelet. Er der nogen proces, du sådan tænker, altså, jeg selvfølgelig følge bogen her. Men der noget, du vil fremhæve, som er særligt vigtigt, når man skal coa sig selv. Detvølge ud over klar, hvad målet er sådan. Når du kommer til selve processen, hvor folk jo typisk siger, at jeg har også det her tilfældet en ambitioner om nu skal jeg skal virkelig hjælpe mig selv, fordi det jo min karriere og mit liv handler om, og du også godt have nemet for liv. derfor vil jeg gerne fokusere det. Men implementeringen af det kan jo godt eventuelt halte. Hænger du, der er det vigtigste i den her proces for folk, der vil skynde sig ind Amazon eller sådan noget og købe bogen.

SPEAKER_01

er det vigtigt jo, at de køber den og lidt. Det er det jo klart. Men spød til siden. Det vi gør i tredje del af bogen, det er, at vi giver folk fire coachinger. Og det er klart, at det er lavet generisk, fordi det skal passe til alle. Men omvendt ligesom trydkonstår har nogle triks, har coach det jo også. vi har prøvet at kigge fire områder, hvor vi synes, at hvis folk bruger en time eller halv en hel time med sig selv. Og svarer nogle spørgsmål, kan det hjælpe. Det er jo en af tingene, at mange ikke tager sig tid nok til at reflektere. Det kan jeg se omkring 40% af dem, vi spørger om i vores internationale serve, de indrer, at de ikke reflekterer meget, som de burde. Det er næsten så, at mange mennesker, som reflekterer, de reflekterer en måde, der ikke er særlig konstruktivt. Jeg får meget energi på, hvad de selv har gjort forkert. Eller hvad der årsager til, at det er svært for den. Der kan man jo så. Hvis man er displineret nok til at sætte lid af, og gøre det en måde, der er konstruktiv, kommer man meget længere. som du også siger. Der er to værktøjer, som handler om at et overblik. Det er vigtigt for mig her i livet og i hele livet, ikke bare det professionelt. Der er et værktøj til at suge ind på. Hvis jeg skal gøre en forskel over de næste en til tre måneder. Hvad er det, at jeg virkelig tænkt igen? For mere man tænker det igennem, det slet bliver det at gøre i virkeligheden, fordi man jo allerede i princippet i gang. Og er der to af de sidste to af de fire. Det er nogle værktøjer, som man bruger løben plan. Et det er jo igen det sjovt. Folk har død travl. Det har jeg jo også selv ofte. Jeg har ofte haft det en måde, hvor jeg havde travlt så. Jeg fik ikke tænkt meget over, hvad der var allervigtigst, og jeg fik ikke tænkt over, hvordan gør jeg det, der allervigtigt den allersmarteste måde, og hvordan lærer jeg maksimalt af. Og når vi kommer ind omkring rutine omkring det, skal det en kæmpe forskel. Det sidste værktøj, jeg handler om. Det handler lidt om, hvordan vi egentlig bruger vores følelser, og det, der skal i vores krop til at have en fornemmelse af, når noget er ukomfortabel, fordi der en masse information i det. hvordan kan man bruge det til at lære side fandme sig.

SPEAKER_04

Det er spændligt. Og til alle lyderne derude, der vil jeg sige Return on Ambition. Og det er den er skrevet af Nikolaj Jane Nielsen. Og Nikolt Tillit, som vi har i studie her i dag. Er det absolut anbefaldsværdigt at ud og handskabs bogen og læse den og anvende de her meget praktiske redskaber netop til at return on ambition. Kæmpe stornøj at have dig her i studiet. Vi glæder os til at se dig igen Ganggen, Tængskud Bland. Men i hvert fald tusind tak for den gang.